7 σημάδια ότι υποφέρετε από Burnout: Πώς να το ξεπεράσετε

7 σημάδια ότι υποφέρετε από Burnout: Πώς να το ξεπεράσετε

αρχείο λήψης

Το σύνδρομο burnout προκαλεί όχι μόνο σωματική καταπόνηση αλλά και σταδιακή εξασθένηση της εγκεφαλικής λειτουργίας. Το Burnout  είναι η μακροχρόνια σωματική, συναισθηματική και πνευματική εξάντληση που προκαλείται από υπερβολικό και χρόνιο στρες, που συνήθως συνδέεται με την εργασία.

Αν και ζούμε σε μια εποχή αφθονίας και έμπνευσης, οι υποχρεώσεις είναι τόσες πολλές που μπορεί να μας εξαντλήσουν. Κατά καιρούς μάλιστα φορτωνόμαστε όλο και περισσότερα καθήκοντα από όσα μπορούμε να χειριστούμε, με αποτέλεσμα να αν αγχωνόμαστε και να νιώθουμε εγκλωβισμένοι.

Και ενώ οι περιπτώσεις αυτές είναι σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι της εργασίας στην εποχή μας, ωστόσο πολλές φορές το στρες έχει πιο σοβαρές επιρροές και τότε μιλάμε για το σύνδρομο burnout. Εάν υποφέρετε από burn out, είναι πιθανό να βιώνετε τα εξής:

  • Γενική έλλειψη ενέργειας
  • Έλλειψη ενδιαφέροντος για δραστηριότητες που σχετίζονται με την εργασία
  • Συναισθήματα της αποθάρρυνσης
  • Απώλεια ελπίδων και αίσθηση ότι είστε παγιδευμένοι
  • Τάση να αποσύρεστε και να περνάτε ώρες μόνοι σας
  • Διάφοροι σωματικοί πόνο
  • Αλλαγές στην όρεξή και στον ύπνο
  • Τα συμπτώματα της εξουθένωσης μπορούν να εμφανιστούν ανεξάρτητα, αλλά και στο πλαίσιο των ψυχικών ασθενειών όπως το άγχος και η κατάθλιψη.

Ένας συνδυασμός μέτρων τρόπου ζωής, αλλαγές νοοτροπίας και αυτοδιδασκαλίας μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε το burn out και να επανεμφανιστείτε με βελτιωμένα επίπεδα ενέργειας, κίνητρα και μια αίσθηση ελέγχου.

Παρακάτω είναι ένας κατάλογος των παραγόντων που πρέπει να λάβετε υπόψη και των συμβουλών που πρέπει να ακολουθήσετε.

  1. Πρώτον, πρέπει να αλλάξετε τη νοοτροπία σας. Για να μπορέσετε να ξεπεράσετε το burn out, θα πρέπει να επανεξετάσετε τις προτεραιότητές σας.
  2. Συντονιστείτε σε αυτό που σας λέει το σώμα σας. Ακούστε το σώμα σας. Αποδεχτείτε ότι ορισμένες μέρες δεν πρέπει να το πιέζετε περισσότερο από ό,τι μπορεί να αντέξει. Το να μπορείτε να ακούτε το σώμα σας είναι μια σημαντική δεξιότητα που αν την αποκτήσετε θα καταλαβαίνετε πότε πρέπει να χαλαρώσετε και να ξεκουραστείτε για ανακάμψετε.
  3. Κρατήστε τα πράγματα απλά, μην τα περιπλέξετε. Η πολυπλοκότητα είναι ο εχθρός σας. Ο καθένας μπορεί να κάνει τα πράγματα περίπλοκα. Το δύσκολο είναι να τα κάνουμε και τα βλέπουμε όλα απλά. Η κατανόηση ότι η πολύπλοκη σκέψη δεν είναι απαραίτητη, μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ενέργειά σας και να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους.
  4. Αναθεωρήστε τις διατροφικές σας συνήθειες. Το burn out είναι μια κατάσταση μειωμένης ενέργειας και μπορεί να ξεπεραστεί με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και μιας διατροφής πλούσιας σε βιταμίνες και μέταλλα.
  5. Αποσυνδεθείτε από την τεχνολογία για λίγο. Η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας σας κρατά σε μόνιμη κατάσταση ενεργοποίησης. Η απόσπαση από τη συνεχή ανταλλαγή μηνυμάτων, τον έλεγχο των ηλεκτρονικών μηνυμάτων και την πλοήγηση στο διαδίκτυο χωρίς σαφή σκοπό θα σας επιτρέψει να καθαρίσετε το μυαλό σας και να εξισορροπήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας.
ΠΗΓΗ: jenny.gr